nadineschampers.reismee.nl

Salar de Uyuni

Hola chico´s!

Waaaaa wat was dat gaaf!!!! Maandag was de planning om naar Potosi te gaan, maar dat heb ik gewijzigd naar een directe bus naar Uyuni. Een ritje van ongeveer 8 uurtjes, maar met zo´n mooi landschap vergeet je dat volledig. Op het station kwam ik Chris en Anja tegen, die ik ook al in het hostel had ontmoet. Zij zouden toevallig dezelfde bus nemen en ook de Salar tour gaan doen, perfect! Maandag avond gelijk een hostel gezocht in Uyuni en daarna een tour geboekt, bij Tierre Mistica.

Dinsdag ochtend begon de tour, lekker relaxed rond half 11. Met 7 personen in een 4x4 jeep. Twee Brazilanen, een Fransman, Chris uit India en Anja uit Duitsland, de driver Willy uit Bolivia en ik. Vamos! Direct de eerste dag naar de zoutvlaktes, ongelofelijk. Deze vlakte is ongeveer zo groot als Groningen, friesland en Drenthe samen. Volledig wit en een mooie blauwe lucht. Dit jaar is deze route ook gebruikt voor Dakar, en onze driver meende af en toe dat hij midden in de race zat... pfiewwww ´s Avonds sliepen we in een zouthotel, je raad het al, volledig gemaakt van zout. Er was verder geen electriciteit dus back to basic.

Woensdag ochtend verlieten we de zoutvlakten, verder naar het zuiden van Bolivia. Onderweg kwamen we ongelofelijk mooie lagunes tegen. Door de mineralen hebben de lagunes verschillende kleuren en heeeel veel flamingos! Woow ik heb zo ongeveer de hele dag met open mond rond gekeken. Echt sjiek. Ik probeer zo meteen weer foto´s op internet te zetten, maar dat gaat wat moeizaam tot zo ver.

Donderdag zouden we alleen de ochtend nog samen zijn. Om half 5 ging de wekker want we zouden een mooie runrise tegenmoet gaan. Iedereen klaar voor vertrek, was Willy zoek. Hij had er gisteren nog een feestje van gemaakt en vervolgens was hij rond 5 uur nog niet echt in staat om te rijden. haha! Sunrise gemist, maar ach, no worries de trip was al lang geslaagd. De meeste van ons reisden richting Chili, op dat moment waren we erg dicht bij de grens met Chili en Argentinie. De Fransman, Tibo, hebben we donderdag ochtend achtergelaten omdat hij een vulkaan zou gaan beklimmen en daarop zou overnachten... un poco loco... maar wel sjiek! Hij heeft gelukkig wat ervaring dus ik ga er van uit dat dit ook goed gelukt is. Verder hebben we nog verschillende geijsers gezien en rond 10 uur hebben we de anderen afgezet bij de grens. Ik ben toen met een andere jeep terug gereden naar Uyuni. Ook een ritje van 8 uur, maar opnieuw door zo´n mooie landschappen. Terug in Uyuni heb ik gelijk de nachtbus voor die avond geboekt naar La Paz, waar ik nu sinds vrijdag ben. Maar daarover in mijn volgende verhaal meer..... Ik ga nu proberen wat foto´s up te loaden, ik heb nog 30 minuten tijd in dit internet cafe, dus ik ben benieuwd....