nadineschampers.reismee.nl

Crossing countries

Volgens mij sta ik inmiddels geregistreerd als verdachte bij de grenscontroles, nadat ik drie landen heb bezocht binnen een erg korte tijdsperiode. Zeker als ik later deze week, of begin volgende week ook nog eens naar Brazilië ga. Tenminste bij Border Security zijn deze mensen altijd verdacht, haha!Yvonne en ik crossen nu in een hoog tempo door om op tijd in Paraty, Brazilië, te zijn. Voor mijn eerste Kerst-op-het-strand ervaring, oeh oeh!

Van Arica ben ik met een nachtbus naar San Pedro de Atacama gereisd, ging prima en lekker geslapen. Of ja, in de bus werd 4 (!!) keer achter elkaar dezelfde bloederige, Koreaanse actie film gedraaid....pff vermoeiend. Opvallend is dat ze in Chili, in tegenstelling tot Peru en Bolivia, eerlijk zijn over de bustijden. Wat een opluchting! In de andere landen zijn ze niet helemaal duidelijk over de aankomsttijd. Bij de busterminal zijn ze iet wat optimistisch en proberen ze zo de mensen mee te krijgen in hun bussie. Vervelend is wel dat je meestal eerder aankomt, lees: midden in de nacht, en je dan genoodzaakt bent om te wachten op het station of een extra hostel nacht te boeken (die je net geprobeerd hebt te besparen met de nachtbus - we live on a budget....). In Chili en Argentinië dus niet, bueno! Ook merk ik dat deze laatste landen toch wel iets meer westers zijn. De mensen zien er meer westers uit en sommige spreken ook Engels. Er zijn stoplichten voor voetgangers en auto´s stoppen af en toe voor een zebra! Ook heb ik de Andes achter me gelaten dus is het direct een stuk warmer en droger. Heet hier, even wennen weer, maar mij hoor je niet klagen. Heerlijk!

Om nog even wat vooroordelen over corruptie in Z-A uit de wereld te helpen, heb ik nog wel een leuk verhaaltje. In San Pedro zouden Yvonne en ik een tour doen, die wegens bewolking niet door kon gaan. De man van de travel agency zou ons de dag er na om 7 uur het geld terug komen brengen in het hostel. Nergens bij stil gestaan en we waren blij dat we het terug zouden krijgen. Wekker gezet, maar uiteraard niemand te bekennen van de Travel agency.... Het kwartje viel, ohwja we zijn in Zuid-Amerika, naïviteit kan hier niet.. Balen, maar achja niets meer aan te doen want een paar uurtjes later zouden we met de bus naar Argentinië gaan. Wel hebben we nog even snel een briefje door de deur geduwd bij de agency, met mijn e-mail adres er op zodat hij nog even contact met me op kon nemen. Ik moest er zelf wel om lachen omdat ik er van overtuigd was dat we never nooit meer iets van deze gast zouden horen, maarja ach voor ons eigen gevoel... Je voelt um al aankomen.... een paar uur later had ik al een e-mail met alle verontschuldigen en als het goed is gaat hij het geld nu naar me overmaken. Verder zijn er ook minder eerlijke mensen hoor.... status van ´lost´ items tot nu toe:

- 1 broek

- 1 hempje

- kaas

- rijst (zeker weten dat mijn naam er op stond)

Zondag avond zijn Yvonne en ik aangekomen in Salta, Argentinië. Mooie stad!!! Heerlijk zoveel mensen op straat, muziek, wijn, mooie gebouwen, heerlijk weertje, lekker eten en een leuk hostel. Ik ben nog maar weinig Nederlanders tegen gekomen, maar hier slapen nog 3 Nederlandse meiden op onze kamer. Morgen en overmorgen gaan we naar een aantal dorpjes in de omgeving en dan waarschijnlijk in het weekend door naar Iguazu (bij de grens met Brazilië). Dat wordt een killer bus... 25 uur aaaah!!

Reacties

Reacties

Marina

Ha Nadine,
Leuk om weer ens get van dig te lezen. Volges mig mot ig ut noen verhaal ierdervan dig leze maar det kump waal goot.
Donderdaag gaan Sjaak en ig met osaaje bureau 4 daag noa Praag.
Ig hoop nog vuul van dig lezen.
Toet gauw.

Miranda

Wauw nadine.. weer heerlijk dien verhaol gelaeze!! Jammer det t skype iets minder good ging..hopelijk gauw genog un baetere verbinding!! Heerlijk um te laeze det t zoë good geit, zits daor good op dien plek. Hiel veul plezeer same met Yvonne.. Pas good op uchzelf en elkaar!! Liefs xxx

Janine

Ohhhh lekker lekker!! Laot gaon laot gaon dea wage!!
Heej nog 2 daag werke en dan 3,5 waek kerstvakantie joehoeeeeeee!!! Geniet en we contacte snel wer!! Xxx

Chrit

Hoi Nadine, vandaag nog eens even wat schrijven. Ook ben ik niewschierig hoe 't gegaan is en of je alwat terug gekregen hebt van wat dat reisbureau je beloofd had. Maarja zoniet dan niet. Maar niewschierig ben ik toch wel. En verder ben ik iedere dag weer benieuwd naar je reisverhalen en wat je allemaal meemaakt.

Gr. Chrit.

Oja gisteravond nog gekeken naar een live Concert van U2 in Parijs wat laatst afgelast was tijdens die aanslagen in Prijs. Zeer goed concert.

gr.Hennie, Jeroen en Chrit en maak er wat van.

Chrit Schampers

Ik denk dat

Chrit

Hoi Nadine, paketje post. Cusco is vanmorgen binnen gekomen
gr. Chrit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!