nadineschampers.reismee.nl

Van Medellin naar Cartagena

Hola amigos,

Zo, even mijn vorige blog terug gelezen voordat ik aan een nieuwe update begin. Want ja, er is toch wel het een en ander gebeurd in de tussentijd.

Medellin; denk aan modern, groot, goede koffie, het enige metro systeem in Colombia, drugs, de eeuwige lente en natuurlijk Pablo Escobar. Omdat ik er in de vakantieweek was, waren alle hostels in El Poblado (dit is de wijk waar de meeste backpackers verblijven, wegens de eindeloze uitgaansgelegenheden) al volgeboekt. Ik verbleef in de wijk Laurales, wat achteraf geen verkeerde keuze bleek. Leuk hostel, leuke buurt en dichtbij een metro dus easypeasy. Uiteindelijk een weekje gebleven, ook al vond ik het zelf niet echt een boeiende stad. Natuurlijk heeft het een interessant verleden, gezien de cocaïne handel en andere vage praktijken in de jaren 90 en daarvoor. Ik wilde er ook wel meer over weten, en ook al praten de locals er niet graag over, je kunt ze er wel naar vragen. Het is toch ook vaag, en dus tegelijk ook interessant, dat een stad van moordhoofdstad binnen tien jaar tijd veranderd in een welvarende en moderne metropool. In Medellin zelf eigenlijk verder niet heel veel bijzonders gedaan. WK kwalificatie Colombia -Bolivia was denk ik wel een van de hoogtepunten. Man man wat een emotie, erg leuk om te zien!

Na Medellin ben ik met Katsumi (een weekje mee in Medellin geweest) naar Guatapé geweest voor een paar nachtjes. Klein kleurrijk dorpje, en dat vind ik nou leuk :).

Daarna ben ik nog voor een nachtje naar Medellin geweest, en kon ik gelukkig weer terecht in mijn oude vertrouwde bed. Je gaat toch waarde hechten aan je eigen plekje, tegenwoordig heb ik dat al na een nacht trouwens...

Die dag erna vloog ik ' s morgens vroeg naar Monteria. Niet bekend bij toeristen, maar in Medellin heb ik Riwa leren kennen en zij geeft daar Engelse les op een middelbare school. Riwa had me uitgenodigd om langs te komen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Ik werd super warm ontvangen bij haar op school en na een laatste vergadering was Riwa klaar voor die dag en liepen we richting haar huis. Leuk kleiner stadje, goede eerste indruk en enorm heet. Maar echt heet. Ik moest er even aan wennen hoor. Maargoed. Die middag ben ik ook nog even mee geweest naar de bokstraining, echt leuk om te zien. Heel anders dan bij dynamic.... ofja de les opzich niet zo, maar het is toch net even anders onder een mangoboom :).

Die dag erna zou ik een aantal lessen van Riwa bijwonen, maar deze dag liep even anders dan gedacht. Dat is niet zo uitzonderlijk hier, maar deze dag was echt anders. Een van de guerilla groepen (niet de Farc) kondigde een wraak actie aan voor deze dag en gaven min of meer bevel aan alle winkelhouders om die dag dicht te blijven en waarschuwde iedereen om binnen te blijven. Serious business. Riwa mocht uiteraard niet gaan werken en zo bleef ik dus ook nog wat langer, tot de rust terug was in Montería. Het is duidelijk dat de meeste burgers nog altijd erg bang ziin voor deze rebellen en dat deze groeperingen nog altijd veel macht hebben in dit land. Het is een akelig idee, maar gelukkig was al snel alles weer rustig. De dag erna heb ik gelukkig wel nog iets van de stad kunnen zien. Riwa, als je dit leest, nogmaals bedankt voor de gezelligheid en erg leuk om je te leren kennen. Wie weet zien we ons weer in Colombia en anders vast in NL :).

Na Monteria doorgereisd naar Cartagena, de toeristen spot van Colombia. Leuk en mooi stadje aan de carribische kust! Britt (oud collega van TA) kwam ook die kant op en samen zijn we naar Casa en el Agua gegaan. Te gek!! Een hostel midden op zee, maar verder ook niks. Haha. We zijn wel een dag naar een onbewoond eiland geweest met super stranden en 's avonds met plankton gezwommen. Echt heel gaaf en bijzonder. Je kent tinkerbel vast nog? Ja zo voel je je dan, in het donker in de zee zwemmen en zodra je je handen en benen beweegt, licht het (of 'de') plankton

op. Echt magisch! verder kwam ik bij Casa en el agua ook nog een jongen tegen die ik twee maanden geleden in Peru heb leren kennen. Ongelofelijk hoe vaak dit nog altijd gebeurd, ook in Cartagena kom ik iedere dag wel weer iemand tegen die ik ken, haha. Net of ik er woon ofzo... weird.

Britt en ik zijn vandaag naar Santa Marta gegaan, ook weer aan de kust. Morgen voor een paar nachtjes naar parque Tyrona. In hangmatten slapen met als het goed is de mooiste uitzichten in de ochtend. Zin in!

Cheers!

Reacties

Reacties

Janine

Ohh wauw klinkt ech hielemaol ingeburgerd Nadine!! En nurgus mier van opkieke!! Haha heerlijk!
Bin al aan ut aaftelle, zin um dig wer te zeen!!!!

Femkej

Gaaf Nadine! Zeker met plankton zwemmen klinkt wel echt bijzonder... ????????

Femke

Oow dat moest een smiley voorstellen die:???

Chrit

Goede morgen Nadine, dat was weer een mooi verhaal 't was weer genieten. Maar je maakt wel veel mee op zo'n reis en ook leuk voor ons om dat te lezen. Ik verheug iedere keer op je veralen. Gr.??Chrit

Hans en José

Ha Nadine, wat heb je weer mooie verhaal geschreven, je zou er n boek van kunnen maken voor de reiswereld. Kan je weer op vakantie gaan van het geld. Ha Ha
Er waren wel heftige momenten bij, niet mis.
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!