nadineschampers.reismee.nl

Dushi Curaçao

Hey allemaal!

Mohhh wat was dat lekker!! Een weekje maximaal chillen bij Jip op Curacao, heer-lijk! Het was echt even luxe hoor:

- mijn tas uitpakken

- kleren eens goed wassen

- een kamer delen met 1 persoon

- prive wc en douche

- ontbijten op mijn gemakkie (met hagelslag en pindakaas)

- met de auto rondcrossen ipv het openbaar vervoer

En ga zo maar door en door.. Het voelde echt even als thuis, en dat kwam ook zeker door de super gastvrijheid van Jip. Toppie!

Eigenlijk al heel snel na aankomst merkte ik dat ik echt even bij moest komen van het 'zuid-amerika geweld'. Iedere dag maak je best wat mee, maak je nieuwe vrienden en om de zoveel dagen zoek je weer opnieuw de weg op een volgende plek. Het klinkt vreselijk voor de mensen die aan het werk zijn, maar ik merkte dat ik daar echt even van moest detoxen. In Colombia daarvoor had ik het niet echt door, dat merkte ik dus pas bij Jip. En laat Curacao nou net DE plek zijn waar je optimaal kunt genieten. Die week kwam dus precies op het juiste moment.

De eerste twee dagen ben ik voornamelijk bij Jip thuis geweest, veel gelezen en Prison Break bijgekeken. Ook wel weer eens leuk om tv te kijken en Nederlandse muziek te luisteren (nummer van Claudia de breij -ik mis je zo graag is trouwens echt mooi!). ' s avonds lekker Nederlands eten gemaakt van pannenkoeken met knak tot bami. De dagen erna was Jip ook vrij en zijn we naar Cas Abou geweest, nog altijd even mooi!! Zondag werden we uitgenodigd door Herbert (mijn stagebegeleider van toen) om daar, in het superdeluxe Renaissance hotel te komen zwemmen. Erg leuk, ook om Herbert weer eens te zien. We hebben hem beloofd om het hotel te promoten, dus bij deze!

De dagen erna had ik een auto gehuurd en heb ik wat over het eiland getourd, heerlijk. Westpunt, jan thiel, mambo etc etc. In 8 jaar tijd is er toch wel het een en ander veranderd, maar gelukkig was ook nog veel hetzelfde. Het was een heerlijke week, super leuk om een klein kijkje te nemen in Jip haar leven daar en om haar beter te leren kennen.

Nu ben ik weer helemaal opgeladen voor de laatste etappe van deze reis. Afgelopen donderdag was ik weer terug in Bogota, maar vrijdag direct door gegaan naar Salento. In de coffee region van Colombia. De reis zelf was wat ongemakkelijk met een smelly 'escobar' figuur naast me en de aansluitende - en tevens laatste- bus gemist te hebben. Vraag me niet hoe, maar die avond ben ik toch nog in Salento zonder kleerscheuren gearriveerd.

De eerste dag in Salento heb ik een koffiefarm bezocht en wat rondgewandeld in de mooie omgeving. In Bogota had ik al wat mensen ontmoet die dezelfde richting op reisde dus die avond zijn we met een grote groep mensen gaan uiteten en daarna nog geprobeerd te salsa dansen. Haha no comments verder, maar het komt erop neer dat ik best nog een lesje kan gebruiken. De dag daarna zijn we (Anja uit zwitserland, en ik) naar Valle de cocora geweest. Super mooi met 70-meter hoge palmbomen, waaronder koeien staan te grazen alsof het niks is.Heel mooi ja! In Salento ben ik vervolgens nog twee meiden tegen gekomen die ik eerder in San Gil ook al ontmoet had, erg toevallig en gezellig!

Vandaag ben ik naar Medellin gereisd, daarover de volgende keer meer... alles is zo overboekt en overvol hier wegens Semana Santa. De Colombianen hebben nu 1 of 2 weken vrij, dus moet ik even kijken waar ik heen kan en wil. Komt vast goed, tranquilo :).

Hopelijk begint de lente nu bijna echt in Nederland!

Xxxx

Reacties

Reacties

Anke

Weer een heerlijk verhaal!! Geniet nog van de letste waeke, want het is zoe veur beej!!

Marina

Pap en mam zien gister nog beej mig gewaes en ig huurde desse beina weer nao hoes kumps.
Ig ving ut geweldig um al dien verhoale te laeze.
Geneet d'r nog maar van en wies gauw.

José en Hans

Heel mooi verhaal en goed dat je ff "bijgetankt" heb. Geniet er nog volop van. Liefs xx

Chrit

Nou Nadine, dat was weer even genieten, Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad op Curaceau. En ook dat je een leuke tijd daar hebt gehad met Jip.Dat is weer even iets anders en lekker gewoon plat praten ( chillen). Hou je taaj. gr. Chrit

Janine

Super, heerlijk en fantastisch, wat mosse dr verder van zegge?!? Laot gaon dea wage xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!