nadineschampers.reismee.nl

Inca-crazy-paradise-Peru

Ow ow Peru, wat is het toch een mooi land! Zoveel mogelijkheden, zoveel verschillende soorten klimaten in één land heb ik nog niet eerder meegemaakt. Peru, het enige land ter wereld waar een lokaal drankje meer verkocht wordt dan Coca Cola. Dan heb ik het over Inca Kola, oehjeah (niet te doen, zo zoet)! Peru = inca.... inca farma, inca kola, inca toilets, inca chips, inca inca inca. Love it!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik blij was dat de lessen in Arequipa er weer op zaten. Na 1,5 week raak je gewoon gefrustreerd, de grammatica is niet te volgen en zo ontzettend uitgebreid..... Op vrijdag had ik mijn laatste les en heb toen ook direct voor diezelfde avond een busticket geboekt naar Ica. Weg daar ;). Nee dat is niet eerlijk, Arequipa is echt een fijne stad om even te blijven.

Op het station van Arequipa werd er aan mijn knotje getrokken en bleek het Iggy uit Duitsland te zijn. We hadden elkaar al eens eerder ontmoet, maar los van elkaar dus dezelfde bus geboekt en ook nog hetzelfde hostel voor de dag erna. Dat was echt top! Vanuit Ica namen we een taxi naar Huacachina. Sommige van jullie hebben de foto´s misschien al gezien op FB. Het heeft iets weg van een oase midden in de woestijn, maar ben maar niet bang, het is echt nog geen 5 minuten rijden vanaf de stad Ica. Haha. In Huacachina heb je de keuze uit verschillende hostels, maar ik hoorde alleen maar goede verhalen over Banana´s hostel (alleen de naam al) dus die ook maar geboekt. Een rip uit mijn lijf, maar het was het echt 200% waard. Echt een paradijs inclusief zwembad, hangmatten en heeeeerlijk eten. Ik zou er met gemak 3 weken kunnen verblijven, maargoed, het was dus echt een beetje duur. Wat je in Huacachina kunt doen is met een buggy door de duinen crossen en sandboarden, verder ook niks. Maar dat was gaaf hoor! Echt top ja, maar dat sandboarden is nog best lastig. Na 10 seconden proberen, koos ik er dan ook voor om op mijn buik op het bord te liggen, echt vet!

Vanuit Huacachina zijn Iggy en ik naar Paracas gegaan, ongeveer 1 of 2 uur verderop aan de kust. Echt maf, het ligt in de woestijn, maar ook aan de zee. In Paracas kun je met een boot naar Islas Bellistas, ook wel de 'the poor mans galapagos islands' genoemd. Ik vond het erg sjiek en we hadden geluk dat er zoveel vogels waren, miljoenen, wat de gids zelf pas 2 keer had meegemaakt. Gek dat uiteindelijk de vogels het meest bijzonder waren, terwijl ik eigenlijk voor de pinguins en de zeeleeuwen ging! Uiteraard waren die ook erg leuk ;). Verder hebben we in Paracas niet heel veel gedaan, we waren met een club leuke mensen en verbleven in een top hostel (Kokopelli). Veel Nederlanders ook, ongelofelijk, Zoveel heb ik er de voorgaande maanden niet gezien. Een Rotterdamse chick had in Cuzco een motor gekocht en tourde zo in haar bikini door het land. Helemaal gek geworden dacht ik bij mezelf. Later vertelde ze dat ze ook geen rijbewijs heeft.... oh my god, ik hoop dat ze het gaat redden! Ook in Paracas had ik nog wel even kunnen blijven, maar de tijd begon een beetje te dringen omdat ik graag nog naar Huaraz wilde om een aantal treks te doen. Na twee nachtjes zijn we weer verder gereisd via Lima naar Huaraz.

Weer een nieuw klimaat, nieuwe landschappen, maar je merkt het ook aan de mensen. Dat is echt tof aan Peru, je neemt een nachtbus en je bent in een totaal andere omgeving. Saai zal het dus nooit worden! Huaraz.... pfff opnieuw weer de hoogte in, dus even wennen de eerste twee dagen. De eerste dag niet veel gedaan, beetje rondgelopen, maar die langzaam-aan-dag heb je echt wel nodig. De tweede dag zijn Iggy en ik naar een meer gelopen, ook om even te wennen aan het klimmen op hoogte. Was echt leuk, we liepen door kleine gehuchtjes, met veel varkentjes, hondjes, schattige Peruaantjes en super mooie uitzichten. Helaas werd Iggy wat ziek en moest hij later beslissen om geen trek verder te doen. Erg sneu, want hij was nogal fanatiek en wilde alles graag zien... ik was zelf een beetje huiverig omdat ik niet zeker wist of ik de tochten zou overleven. De rollen waren dus omgedraaid en Nadine ging de dag erna mee met een vierdaagse Santa Cruz trek. Hoe zal ik het zeggen.... Je wordt er echt weer een beetje mens van, geen internet, slapen in tenten, kakken in de natuur achter een boompje, geen douches, geen water, drinken van de gletsjers etc. Wat wil je nog meer? Ja het was echt top en zeker een van de hoogtepunten tot nu toe. Het is lastig vergelijken natuurlijk, maar dit vond ik echt vet! Natuurlijk was het af en toe best wel zwaar en heb ik me af en toe ook afgevraagd waarom ook al weer, maar over het algemeen was het echt goed te doen en super gezellig. De uitzichten waren ook echt onbeschrijfelijk mooi. Ik heb nu ook de Paramount Picture Mountain (je kent um van de films) in het eggie gezien - oeh oeh! Verder was het gewoon echt zo vet om door de natuur te wandelen. Onderweg kwamen we wilde paarden, koeien, stieren, zwijntjes, rivieren, groen, bergen, sneeuw en helder blauw/turqoise meren tegen. Verder hadden we echt een leuke, jonge groep, leuke gids en de donky´s die onze bagage mooi verplaatsten. Ideaal!

Na Huaraz ben ik terug naar Lima gegaan voor ongeveer 4 dagen. Echt een mega grote stad, er wonen nu iets meer dan 11 miljoen mensen. Kun je het je voorstellen? Poh wat een ellende...volgens mij was de wijk waarin ik verbleef net zo groot als Amsterdam, niet echt overzichtelijk voor mij maar OK. In Lima was het heet, pff veel smog ook, dus een beetje viezig. Wel lekker is dat het aan het strand ligt en ik had een 'party hostel' geboekt waardoor er iedere avond wel iets te doen was. Sophie uit Den Haag, die ik in Arequipa had leren kennen, was er ook dus dat was toppie. Lekker Nederlands lullen en een beetje roddelen over alle hipsters in het hostel haha!

Gister avond heb ik het vliegtuig gepakt naar Bogota... Colombia it is!!!! Wow ik had echt nooit verwacht dat ik hier nog zou komen, maar hier ben ik dan. Met Meg en Nick, mijn vriendjes uit Engeland. Alsof je oude vrienden na hele lange tijd weer ziet.... naja het was ook alweer bijna drie maanden geleden! Daarnaast is het wellicht ook nog leuk om te vermelden dat ik op vakantie ga naar Curacao... over ongeveer 1,5 week vertrek ik voor ongeveer een weekje. OEH OEH! Ben erg benieuwd hoe het eiland er bij ligt, of er veel vernieuwingen zijn, waar Jip woont natuurlijk, maar ik heb ook echt zin in een kroket (ohja en ik heb al weken zin in bami van de knorr).

Hopelijk alles goed in NL en komt de lente langzaamaan in zicht! Tot snel weer xxxxx

Reacties

Reacties

Janine

Wow!! Fantastische belaevinge wer, wat heerlijk um te laeze! Gaar neet jaloers ouk.
Geniet mup, beej mig is ut aaftelle in idder geval begos! Xxxx

Jose en Hans

Nadine wat weer n geweldig verhaal. Je beleefd het als je het leest. Geniet van je vakantie op Curacao!!! Ha ha.

Marina

ha Nadine,
wat weer ein sjoën verhalen um te lezen.
vuul plezeer in Curaçao.
Gister oape daag gehad beej Sanne en Mikel.
wies ut volgende verhaole, ig kiek doa weer nao oet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!