nadineschampers.reismee.nl

Van Rio naar Valparaiso

Hola chico's!

Op moment van schrijven zijn de laatste dagen van Jan zijn vakantie jammergenoeg ingegaan, zijn we vanochtend vroeg in Valparaiso gearriveerd en zijn er een aantal weken verstreken na het schrijven van mijn laatste blog. Waar moet ik nu dan ook beginnen? Ik houd het bij de highlights en als het een te lang verhaal wordt, splits ik het op in twee delen.

Telkens wil ik beginnen bij het einde van de vorige blog (Paraty, Brazilie), maar het fijne relaxte muziekje op de achtergrond dat over de straatjes van Valpo galmt zorgt ervoor dat ik wegdroom... Enfin, nu ga ik er voor! Komt ie..

28 December samen met Yvonne richting Rio gereisd. Wat waren we beide excited, we gaan gewoon naar RIOOOO. Oehlala Samba, wat een mega stad. We hadden een hostel geboekt in de wijk Santa Teresa, heel cool. Bohemian style (wij als artistieke hippie's... hihi) nee, erg leuk, veel mooie oude gebouwen die vol gravity zijn gespoten. Deze wijk ligt op een berg, waardoor we een zeer nodige dagelijkse work out deden. Nog een voordeel is dat Santa Teresa dicht bij Lapa ligt, een wijk met veel uitgaansgelegenheden en restaurantjes.

De tweede dag zijn we gestart met een free walking tour, deze worden in bijna iedere grote stad in zuid-amerika georganiseerd. Toppie, erg interessant ook en aan het einde beslis je zelf hoeveel tip je de guide geeft. Gelijk besloten om via diezelfde organisatie mee te gaan met een pub crawl. Yvonne leek het een goed plan om alvast vrienden te zoeken voor oudjaarsavond... Nou dat bleek totaal geen probleem, haha. Oh what a night... ongelofelijk hoeveel mensen op dinsdag avond in pubs en clubs te vinden zijn. Onze kennismaking met de Braziliaanse samba en Rio, zekerweten een City that never sleeps, was super! Al snel een gezellige internationale groep gevormd voor de 31e.

De traditie om met oudjaarsavond in het wit gekleed te gaan hebben we uiteraard niet overgeslagen. Lekker geshopt die dagen erna, rondgelopen in de stad en op zijn tijd gerelaxed. De 31e was het heet... niet meer normaal, 40 graden zag ik op de thermometer. Iedereen viert het feest op het strand van Copacabana dus geen gezanik over waar het die avond het leukst zou zijn. Ideaal. Ik vond het zelf erg indrukwekkend. Het is niet een beetje vuurwerk, nee het is een volledige 20-minuten-durende show die wordt afgevuurd vanaf verschillende cruise schepen. Te gek, maar ik ben bang dat ik het niet naar waarde kan omschrijven. Ik dacht, misschien kunnen we volgend jaar met de KLM werelddealweken terug gaan om het met zijn allen te ervaren? Who's in?

1 Januari dit keer geen chinees en kroegentocht voor mij, wel heb ik voor het eerst een nieuwjaarsduik gedaan bij Flamingo beach :).

2 januari was ik eigenlijk van plan om Rio te verlaten, maar ik wilde nog niet weg dus besloten een aantal dagen langer te blijven. Yvonne en ik zijn toen wel verhuisd naar een andere wijk, Botafogo. Ook leuk, dicht bij het strand en ook wat goedkoper. 5 januari ben ik met Emirates naar Buenos Aires gevlogen. Ook afscheid genomen van Yvonne - HET WAS ECHT SUPER LEUK MET JE :) - we zeen os in Bree...... of toch nog ergens hier in LatinoAmerica?

Nieuwe stad, Buenos Aires. De verhalen zijn niet gelogen, enorme stukken vlees, musica, tango dansers en de Argentijnse wijn.... heel veel rode wijn. Daar houdt Nadientje wel van ;). Op aanraden van anderen had ik een hostel in de wijk San Telmo geboekt en dat was fijn! Dicht bij het centrum, niet al te veel toeristen, marktjes, tweedehands winkeltjes, net of je iets dichter bij de inwoners komt dan wanneer je in de overtoeristische buurt Palermo verblijft. Het hostel was ook leuk en al snel wat mensen leren kennen waar ik de dagen erna mee rondgeslenterd heb door de wijken van deze mooie en levendige stad.

9 januari was het dan eindelijk zo ver, Jan kwam om 7 uur 's ochtends aan en ik stond natuurlijk zenuwachtig klaar in de aankomsthal. Alles goed en uiteraard hadden we een hoop bij te kletsen. De dagen erna hebben we het stadium van de Boca juniors bezocht, van pluisje ;), en lekker de toerist uitgehangen.

Na Buenos Aires zijn we naar Bariloche gevlogen waar we een paar nachten zijn gebleven. Erg mooi, mooie natuur, meren, bergen. Het stadje zelf doet zich een beetje Oostenrijks aan. Dat geldt overigens ook voor de rest van de dorpen en steden in het lake district.. zo bleek later. Na Bariloche zijn we naar San Martin de los Andes gegaan waar we veelal gerelaxed hebben en een berg(je) hebben beklommen. Wat is dat toch mooi, de meren met helder water en de hoge bergen daarachter.

Vanaf San Martin zouden we een ongeveer 6 uur durende busrit hebben geboekt naar Pucon in Chili. Uiteraard met de gebruikelijke Latino vertraging kwamen we zo'n 9 uur later aan. We hadden een Eco hostel geboekt, haha, echt iets voor ons. In Pucon hebben we de Villarrica vulkaan beklommen. Een van de meest actieve vulkanen in Chile. Er komt nog rook uit de krater en eenmaal boven (volledig afgepijgerd) konden we de lava zien opspuiten. De laatste uitbarsting was in maart 2015! We hadden het zelf nooit verwacht, maar dat wandelen (of hiken, dat klinkt toch professioneler) is echt wel leuk :).

Afgelopen nacht hebben we een bus naar Valparaiso gepakt waar we 2 nachtjes blijven. Dan door naar Santiago en vanaf daar vliegt Jan terug naar A'dam... nu nog even niet aan denken en lekker genieten!

Ik ben aan het denken wat er nog meer gebeurd is de afgelopen weken, maar ik kom er zo 1,2,3 even niet op dus ik laat het hierbij!

Hasta luego chico's!

Reacties

Reacties

Vero

Nadine, wat maakse toch weer allemaol mei. Echt geweldig. Weej zien zelf auk ruum een waek in Rio gewaes dus ken mich veurstellen desse dr een paar daag aan haes vastgeplek! Geneet veural, maar zoe te laeze duisse det volop! Kiek noow alweer oet naor dien volgende verhaol! Xx oet Venlo

Janine

Fantastisch!!!!!!!

Femke j

Mooi Nadine :)

lieke

Geweldig verhaal weer! Geniet nog efkes samen met Jan! Op nao t volgende verhaal! Xxx

Lilian

Det klink weer helemaal super Nadine!

Marina

Wat weer ein sjoën verhoal!
Leul det Jan op bezeuk is gewaes.
Op noa ut de volgende beleefenisse van dig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!