nadineschampers.reismee.nl

Sucre

Morgen ga ik Sucre verlaten voor de volgende stop: Potosi! Een stad op grote hoogte, 4000 km, dat zal wel even wennen zijn. Maar denk dat t goed is om even te aclimatiseren daarboven voordat ik naar de zoutvlaktes ga (waarschijnlijk dinsdag of woensdag).

Vorige week veel tijd doorgebracht met mijn gastgezin, met name in het weekend vanwege dia de los muertos. Groots gevierd op zondag met zijn allen naar het kerkhof om de doden te herdenken. Gaat wel iets anders dan dat je wellicht verwacht, er wordt alcohol uitgedeeld door de families die een dierbare zijn verloren en hebben we flink wat coca bladeren weggekouwd. Stel je bij de alcohol geen fris biertje voor, 'het drankje' genaamd chicha is echt ranzig. Van mais gemaakt en komt uit een grote ton waar iedereen uit drinkt..jaik! Ook de coca bladeren kouwen was nieuw voor me... je krijgt er wel energie van!

Verder tijdens het weekend veel taarten en cakes gegeten, daar houden ze hier wel van..

Vorige week moest er ook gestudeerd worden.... op een gegeven moment is het gewoon frustrerend dat je keer op keer de vorm van het werkwoord verkeerd hebt, de de vocabulaire niet meer kunt onthouden en er dagelijks veeeeel nieuwe info bijkomt. Wow dat ben ik even niet meer gewend. Vandaar dat ik ook zeker wist dat ik na deze week een pauze neem! Het is wel cool dat je na twee weken bij de familie gesprekken kunt voeren ipv losse woorden in een soort van zin te plaatsen, joehoe bueno! nu even pauze dus!

Op school heb ik leuke mensen leren kennen en met hen hebben we savonds vanalles gedaan. Wallyballen, uiteten, cafe-tjes bezoeken en wat toeristische attracties bekijken etc. Zondag ben ik naar een markt geweest hier ongeveer 60 km verder op. Wat een rit, een uitdaging op zich. Ongeveer een uur heb ik me afgevraagd of ik wel in het juiste busje was beland. Je kent de busjes wel, he-le-maal vol met mensen, groenten, fruit, bloemen en ik 'de gringo'... volgens mij hebben ze het de hele rit over mij gehad haha! Markt vond ik verder niet heel boeiend, wel mooiestoffen en souveniertjes, plus de ervaring en vet mooie uitzichten tijdens de rit waren het meer dan waard.

Gisteren ben ik naar een hostel in de stad verhuisd voor twee nachtjes. Maar nu, na een nacht in een dorm, weet ik weer wat een luxe een eenpersoonskamer is.... ook al was er nul luxe bij de familie..

Morgen verder dus, en ik kijk met name uit naar de Salar de Uyuni!!

Xxxx Adios!

Reacties

Reacties

Cindy

Wat geweldig, dat je dit doet!!!! Super trots. En heel fijn dat ik mee mag genieten. Xxx

Janine

Olaaaa Nadine!
Leuk leuk leuk!! Goot plan um ff pauze te neme haha! Have fun @ de next stop!
Xxx

Anke

Leuk um weer een update te zeen! bin noa al beniejd noar de nieje verhoale! vuul plezeer. Xx

Marjolein

Hola Nadine!!
Gaaaaafff allemaol huur!! Krieg weer gans flashbacks naor mien eigen reizen daor Latijns-Amerika. Prachtig continent! Bun stiekem wal jaloers. En good desse ff ein pauze naems, det werkt echt baeter. Geneet van de Salar de Uyuni, maak moeie foto's en ik kiek oet naor dien volgende verhaol!
Dieke knoevel
xxxx
Marjolein

marina

hoi Nadine, wat ein belaefenis.
sjoën um te lezen.
bun beniejd noa ut volgende verhaal van dig.

Ellen

Moh nadine! Wat leuk allemaol! Fijn te laeze det t dich good geit...knoevel!

Miranda

Leuk öm te laeze Nadine!! Maar auk fijn te laeze det 't good geit. Succes verder!! Xxx

Tom en Femke

Fijn um te huren dat het zoe good met dig geit. Erg leuk um te lezen. Kuss!!

Chrit

Nou Nadine, doa his weer ein kei leuk verhoal inelkaar gedreid chapo en was doa toch allemoal meimaaks. ´t is leuk um te leaze.
dikke kus en toet 't volgende bericht.

Chrit.

Jannie

Ha Nadine , suena realmente genial lo que estás haciendo todos allí :) . Es totalmente celoso jaja. Disfruta el resto del tiempo se encontrará y la siguiente historia . Espero que entiendas esta traducción.
saludos Jannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!